ریحانه

  • خانه 
  • رهبر من ... 

تقوا طرحی برای اداره جامعه

29 مرداد 1397 توسط زينب حيدري

⭕️با نظارت بیرونی، دانش‌آموز را ضعیف و فلج می‌کنیم!
⭕️مدیریت به روش تقوا، فرد و جامعه را قوی بارمی‌آورد‌

🔻 در مدیریت و ادارۀ جامعه به روش تقوا، علاوه بر اینکه «نظارت‌های بیرونی» به‌شدت کاهش می‌یابد، «احساس مسئولیت» افراد، نسبت به خودشان و دیگران، افزایش می‌یابد.

📌 در دبیرستان، اگر دانش‌آموزان فقط با زورِ نمره، حضوروغیاب یا نظارت بیرونی، درس بخوانند، یعنی نظام آموزش پروشِ ما در امر «تعلیم و تربیت» در دوران دبستان(از 7تا14سالگی) شکست‌خورده است. نه اینکه «آموزش پرورش» بچه‌ها را تربیت نکرده؛ بلکه بی‌تربیتشان کرده است!

🔻 یک نظام آموزشی که برای تأخیرِ 10دقیقه‌ای، «غیبت» می‌زند و نمره کم می‌کند یا جریمه می‌کند، در واقع «احساس مسئولیتِ فرد نسبت به خودش» را نابود کرده است.

📌 وقتی انسان را از بیرون، وادار به انجام کاری بکنید، دیگر «عامل درونی»، او را به جنبش و حرکت وا نمی‌دارد و کم‌کم آدمیتش را هم از دست می‌دهد!

🔻 وقتی با عواملی مثل نمرۀ پایان‌ترم و حضوروغیاب و… دانش‌آموز را فقط «از بیرون» کنترل کنیم، یعنی به او فرصت نداده‌ایم که «از درون» خودش را مدیریت کند! مثل کسی که به او اجازه ندهند از عضلات بدنش، کار بکشد تا «قوی» شود. لذا او کم‌کم در اثر کارنکردنِ عضلاتش، فلج می‌شود. «دانش‌آموز» هم با نظارت بیرونی، کم‌کم ضعیف و فلج خواهد شد.

🚩 هیئت نور 96.07.07
📢 صوت: @Panahian_mp3
👈 متن کامل: @Panahian_text

@Panahian_ir

مطلب قبلی
مطلب بعدی
 نظر دهید »

موضوعات: بدون موضوع لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

اردیبهشت 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

ریحانه

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس